februari 05, 2017

Eindelijk weer in de (moes)tuin!

Vergeleken met twee jaar geleden heb ik nu maar een klein moestuintje. Toen ik nog in Enschede woonde hadden we (Lynn en ik), een flinke tuin waarvan een groot deel moestuin was. We hadden toen zo'n 30 tomatenplanten en 25 paprika plantjes staan, aardbeien, boomspinazie, boontjes, brocolli, lente uitjes, en meer.

Toen werd ik zwanger en kwam ik bij Thymen inwonen. Nu wonen we midden in het dorp en hebben we maar een klein tuintje. Daar heeft Thymen twee mooie moestuinbakken in gemaakt van ongeveer 120 x 120 cm. Vorig jaar had ik ook een paar tomatenplanten, wat wortels, spruiten en nog wat ander spul, maar echt een succes was het niet: Ik was veel te moe door mijn zwangerschap en later ons kleine meisje.

Dus dit jaar heb ik extra veel kriebels om weer te beginnen!! Op mijn to-do lijstje voor deze week staat dan ook het inzaaien van mijn tomatenplantjes en de rest wat nog niet buiten gepland kan worden. Verder wil ik de spinazie en worteltjes al wel gaan zaaien. Zoals al gezegd kan ik bijna niet wachten om te beginnen en ik ga dan ook lekker (voor de eerste keer) een tuindagboek bijhouden :-).

Liefs,

Ninon.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten